vrijdag 18 oktober 2013

Sinterklaas, IKEA en zonnepanelen in Namibië

Na het telefoontje van Dirk vorige week vanuit Namibië (“kun je komen helpen”) is het allemaal snel gegaan. Een jaar na mijn voorbespreking van de studiereis in Huize Bellens heb ik opeens een retourtje Frankfurt (trein), vlucht naar Windhoek, 9 overnachting (Walvisbaai) en een DTP injectie geregeld. Er komen nu ook geregeld mails van Dirk en Yvette binnen die duidelijk maken dat het leven daar nog niet compleet is. Volgens Dirk is het boek “A Practical Guide to Solar Photovolcaic Systems for Technicians” waarschijnlijk een goede basis voor het maken van een lespakket. Of ik dat bij Bol.com kan bestellen. Geen probleem. Het blijkt maar een dun boek te zijn en ik word overmoedig en biedt aan nog meer dingen mee te nemen. Daarop volgt de bekende drop- en kaasbestelling en een Sinterklaasverlanglijstje. Yvette informeert voorzichtig of ze ook een paar kleren (“echt een paar hoor!”) online mag bestellen en bij mij kan laten bezorgen.
Van de klimaat neutrale zonne-energiecentrale  die bij Volker Wessels in elkaar is gezet, is een soort IKEA handleiding gemaakt. Volker Wessels heeft, samen met medewerkers van de Feluagroep (werkervaringsproject) en met financiële steun van Wilde Ganzen, van twee zeecontainers, diverse constructiematerialen en heel veel zonnepanelen, een hele praktische onderwijs werkplaats gemaakt. Deze is inmiddels in Walvisbaai aangekomen en moet daar weer in elkaar gezet worden. Projectleider bij Volker Wessels, Andre Mulder, wil voor mijn vertrek de handleiding nog met mij doornemen. Ook is hij vergeten wat Tyraps (?) in de containers te stoppen en twijfelt hij of twee montagebeugels wel zijn meegekomen.
Het wordt steeds duidelijker: dit wordt geen vakantie en mijn koffer zit al vol.

1 opmerking:

  1. Ha Dick,
    leuke blog! Als het een soort van IKEA pakket is, zou ik wat extra koffers meenemen ;). Succes met de voorbereidingen.
    Groet, Eline

    BeantwoordenVerwijderen