dinsdag 29 oktober 2013

Zand, zon, mist en wind

Een week voor vertrek en alles staat zo langzamerhand in het teken van de Namibië-reis. Dat begint al ’s ochtend met een zwaar gevoel op de maag als ik me bij wakker worden realiseer dat ik volgende week 9000 kilometer verderop zit. De post bezorgt nu ook regelmatig pakjes op mijn naam die niet voor mij zijn en bij navraag ook niet voor mijn vrouw. Dus de dameskleren voor Yvette zijn binnen. Dirk kan straks weer zappen op de bank want er lag ook een afstandsbediening op de mat.

Dirk geeft via de mail nog een kleding advies voor mijzelf:  “De dag in Walvisbaai begint vaak met mist en niet zo warm. Als om 10 uur de zon doorbreekt wordt het lekker warm totdat om 13 uur de wind gaat waaien. Dat kan koud zijn als de wind van de oceaan komt. Maar als de wind vanuit de woestijn komt gaat dat met veel zand gepaard. Met andere woorden: je wordt gezandstraald!”
Dat wordt nog een hele ingewikkelde reisgarderobe.

Inmiddels heeft de afdeling communicatie van de Regio Noord-Veluwe een persbericht rond de studiereis uitgedaan en krijg ik een melding dat locourant.nl deze heeft geplaatst. Ook op de website van Fietsen Scoort is inmiddels informatie over de reis gezet. Zij twitteren en retweeten er bovendien lustig op los. Voor komende vrijdag heb ik een afspraak met Andre Mulder  van Volker Wessels om de handleiding Zonne-energiecentrale even door te lopen en de missende onderdelen op te halen. Maar eerst vanmiddag nog Sinterklaasinkopen doen, reis EHBO aanschaffen en zand-zon-mist-windwerende drieseizoenen garderobe aanschaffen. Vanavond weer inslapen met de gedachte dat het opnieuw een dag dichterbij is gekomen.

2 opmerkingen:

  1. Dick, heel erg leuk dat je naar Afrika gaat. Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er een mooie tijd hebt en dat je veel nuttige dingen mag doen. Ik ga je berichten op je blog en via twitter volgen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, maak het niet te gek! Want gelukkig wordt het langzaam wat warmer aan de kust. Mijn kleding bestaat gewoon uit een spijkerboek en een t-shirt. Als het gaat waaien doe ik er fleeze overheen. Echter bij aankomst in Windhoek en op weg naar Walvisbaai komt de temperatuur momenteel makkelijk over de 35C Gelukkig heeft de auto airco...

    BeantwoordenVerwijderen