zaterdag 2 november 2013

Bevlogen Verf

Andre (links) en Jan Mulder
Andre Mulder is inkoper bij Volker Wessels Telecom. Ik heb een afspraak met hem om de handleiding zonne-energiecentrale voor Young Africa  Namibië door te nemen. Die centrale moet ik volgende week samen met Dirk en Yvette in elkaar zetten.  Ik krijg een stoomcursus constructie en installatie. Andre is snel en bevlogen. In hoog tempo vliegen we door het bedrijf, de geschiedenis (radio Kootwijk), staaltjes hoogwerkers kunst en hun betrokkenheid bij Young Africa.

Andre was in 2002 voor vakantie in Zimbabwe en maakte van de gelegenheid gebruik om het Young Africa project daar te bezoeken. Er was vanuit het bedrijf  al contact met oprichtster Dorien Beurskens maar vanaf dat moment werden de banden nauwer. MVO is belangrijk voor het bedrijf dus Andre kreeg alle ruimte om deze banden verder uit te werken met als hoogtepunt de energiecentrale die nu in Walvisbaai staat. Zo af en toe schuift ook Jan Mulder aan, vanuit de directie verantwoordelijk voor het MVO project. Het is druk voor een vrijdagmiddag. Voor het einde van dit jaar moeten er nog heel wat 4G netwerken worden gerealiseerd. Deze mega klus is de reden dat ze niet zelf naar Namibië af kunnen reizen om daar het zelfbedachte bouwwerk in elkaar te zetten. Daar mag ik nu bij ondersteunen. Bij elke toelichting over T-stukken, kliksystemen, conische verbinding en 1fase aansluiting krijg ik te horen dat het zich eigenlijk vanzelf wijst. Dus dat stemt gerust.

Ik ben onder de indruk van het enthousiasme en energie die in dit MVO project is gaan zitten. Ook de samenwerking met de het SW-bedrijf Felua-groep en de inzet van graffitkunstenaars Bevlogenverf laten zien dat dit bedrijf maatschappelijk zeer betrokken is.
Andre bij enkele voorbeeld elementen ter inspiratie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten