dinsdag 19 november 2013

Een olifant met een lange snuit

Maandag op het werk veel te vertellen. Maar ook mijn collega's hebben een verhaal. Op mijn bureau ligt een recent artikel uit de Stentor en de Weekkrant: "VVD Oldebroek heeft vragen over RNV-reis". Oldebroek is deelnemer aan het samenwerkingsverband RNV en volgens VVD fractievoorzitter Henk Kamp is binnen de gemeente afgesproken dat ontwikkelingswerk niet tot de kerntaken behoort. De fractie wil weten of het college van dit bezoek op de hoogte was en hoeveel geld er mee gemoeid is. Een collega gaat bezig met het beantwoorden van de vragen van de gemeente Oldebroek. Dit blog is daarbij een goede informatiebron. Ook voor mijn presentatie die ik dinsdag in de kantinebijeenkomst geef.

De Weekkrant van Walvisbaai, de Namib Times, besteedt op een andere manier aandacht aan mijn bezoek. Mooie promotie voor het YA Project en natuurlijk Fietsen Scoort en the Region North Veluwe.

Dankzij Fietsen Scoort heb ik een kijkje in Namibië kunnen nemen. Ik heb geen olifanten met lange snuiten gezien. Wel een land waarin veel mogelijk is als je de kansen kunt pakken. Om die kansen te kunnen verzilveren is onderwijs essentieel. Via diverse media benadrukt ook de overheid het belang van educatie. Ik heb een week doorgebracht met twee mensen die Nederland achter zich hebben gelaten om in Namibië kansarme jongeren zicht te geven op een betere toekomst via educatie, onderwijs, vaardigheidstrainingen en ondernemerschap. Ze zijn er nog lang niet. Namibië is voor volhouders. En dat zijn Dirk en Yvette. Dus ze komen er wel. Ik wens ze daar alle succes bij. En daarmee blaas ik het verhaaltje uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten