donderdag 14 november 2013

Namib Times

Andre Mulder van Volkel Wessels Telecom gooit donderdagochtend nogal wat roet in het eten. Op de foto op mijn blog van gisteren heeft hij gezien dat de leggers verkeerd liggen. Er lag nog maar een paneel op en hij trekt vanuit Nederland de conclusie dat alle panelen nu verkeerd liggen. Dirk en ik overleggen of we het blog voor Andre ontoegankelijk gaan maken of dat we vandaag beginnen met de leggers te verplaatsen. Als "proud sponsor" van de zonnecentrale heeft Andre namens VW natuurlijk wel het een en ander te vertellen over de plaatsing van de leggers. (Over de plaatsing van de ladder heb ik van de sponsor RNV nog niets vernomen). We beginnen die ochtend dus met het goed leggen van de leggers.

We zijn de hele ochtend met z'n drieën en de klus gaat veel sneller dan verwacht. Voor de middag ligt alles er goed op. Even tijd om met de camera beide naastgelegen scholen te bezoeken. Ik begin met de school met de rode uniformen. Kinderen komen al snel verlegen en geïnteresseerd naar me toe. In de lokalen wordt zeer gedisciplineerd les gegeven en gevolgd. De school ziet er goed en gezellig uit en de leerlingen vinden het fijn op school. De tweede school is nieuwer en daar loopt men in gele uniformen. De kinderen hier zijn veel uitbundiger. Op de vraag wie " the best is, red or yellow?" volgt een luide yellow. Deze kampioenen hebben dus de foto bij dit bericht gewonnen.

Gisteren zou een journaliste van de Namib Times langs komen. Dat is haar echter niet gelukt. Maar als we een foto en een bericht zouden opsturen kon dat nog in de vrijdag editie mee. Zo'n kans om de Regio Noord-Veluwe en Fietsen Scoort in Namibië te promoten laat je niet liggen. Ik was gisteravond dus nog laat aan het werk. Vanmiddag kregen we te horen dat het artikel toch pas volgende week dinsdag geplaatst kan worden. Jammer dat ik net geen exemplaar mee kan nemen. Dirk zal voor nazending zorgen.

Aan het eind van de middag zitten bijna alle panelen aangesloten op de omvormers. Morgen de laatste afrondende werkzaamheden en mijn klus zit er op. Mijn lichaam begint steeds meer te protesteren tegen deze allesbehalve ambtelijke werkzaamheden. Maar het is het meer dan waard.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten